maandag 25 april 2016

Hartige poffert

Hartige poffert

Ik dacht dat ik een leuke puddingvorm op de kop had getikt. Ik vond hem in de koopjeshoek bij de Intratuin. Het aparte aan de vorm was dat er nog een deksel op zat. Lekker gronings streekrecept voor poffert met gesmolten boter en bruine suiker.


Hartige poffert

Eén van de onderwerpen was een Gronings lekkernij. Mijn moeder die aan de dijk heeft gewoon waar nu de Eemshaven ligt, kende dit gerecht. Zet een pannetje op laag vuur, en bak de spekjes uit, hier in huis is dat wanneer ze mooi droog en rood bruin zijn. Het volgend recept heb ik gekregen van een bezoeker van deze site hij heeft het zelf geschreven ik.


Gistbeslag maken van het meel, gist, zout, suiker en melk, dan het deeg in een bak doen en er een natte doek over heen leggen minuten laten rijzen op een warme plek. Deze poffertjes zijn een uitprobeersel. Bij de eerste hap die ik nam dacht ik dat dit geen succes zou zijn. Bonusaanbiedingen, recepten, openingstijden en online boodschappen doen. Gewoon bij Albert Heijn.


Bak de spekblokjes en laat deze uitlekken. Schil en snijd de appels in blokjes van circa millimeter. Bekleed de ingevette poffertpan met de plakjes ontbijtspek.


Poffert en wel een hartige poffert ! Hartige poffert - kan ook in de slowcooker. De meeste mensen kennen alleen de zoete poffertjes met boter en poedersuiker, maar een poffertje leent zich ook heel goed voor een hartige versie. Recept voor hartige poffertjes.


Kaaspoffertjes Hapje voor 8-personen. Bereidingswijze: Volg het recept van de zoete poffertjes. Mensen uit het zuiden kennen de poffert , ketelkoek, trommelkoek of boffert misschien niet.


Daarnaast blijken er ook hartige varianten te bestaan. De poffert wordt au bain-marie in een speciale. Er bestaan ook recepten waarin allerlei vruchten worden verwerkt en recepten voor hartige varianten,.


De oer-Hollandse poffertjes doen het nog altijd goed! Makkelijk om te maken, en erg leuk om te doen! En we hebben een hartige poffert met metworst, tuinbonen en mosterd. Interessant aan poffert is ook dat je het zeer vetarm kunt bereiden,.


Ontdek (en bewaar!) je eigen pins op Pinterest. Ik heb niet warm gegeten als het niet gewoon hartig is namelijk. Bij ons ging de poffert schoon op, maar stel er blijft wat over,. Assortiment en kwaliteit onveranderd. Of bestel in de webshop gratis bezorgen vanaf € 400.


Op zoek naar het lekkerste poffert recept? Ontdek nu de heerlijke recepten van Solo Open Kitchen. Laat je inspireren en ga aan de slag! Dit recept is voor een traditionele Groningse poffert , gegaard in een poffertpan.


Er bestaan recepten waarin allerlei vruchten worden verwerkt en recepten voor hartige. De Groninger poffert is een echte aanrader volgens deze dame en Brigitte neemt een stukje bij de koffie. Het is een hartige poffert met spekjes. Het recept dat ik voor doodgewone, maar super lekkere, poffertjes gebruik deel ik graag met je. Met dit recept maak je ongeveer tot poffertjes.


Hartige poffert

U kunt er lekker genieten van overheerlijke pannenkoeken. Een heerlijke high tea gehad , lekkere zoete traktaties ,heerlijke hartige hapjes en broodjes ,.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts